Saturday 20 August 2011

Pregnant?


slalu nya lepas d&c period mesti tak stabil kan.kazen aku der ckp, mkn lah EPO (evening prime rose).kate nyer leh stabil kan hormon..tp aku tak amek pon..sbb baru lagi kan..klu ingt balek, aku d&c bulan 6. br sgt so aku tak cube lah..nk tgk semulajadi aku nyer kitaran masih ok atau tak..sebulan selepas d&c aku lewat gak lah..almost 33 ker 34 ari kitaran..agak lmbt drpd sebelom d&c. tp aku rase cm normal lah coz dh dengar dr ramai member yang der pengalaman, mmg agak lari dr kebiasaan. almaklumlah..sudah tak seperti dlu lagi..

tak de ape lah aku risau kan.alhamdulillah.period aku cm bese..7-9 days..normal..pas period aku stat makan bidadari.korang familiar tak dengan produk nih..brand DCL lah klu korang perasan..aku mkn sbb aku krg selesa dengan keputihan yang agak byk slps d&c..dlu sblom peknen aku mmg mkn bidadari..aku amek sebulan sbelom aku disahkan peknen..keputihan aku terkawal.aku try lah balek..niat kat hati selain trase nak ade baby balek, aku cube nk mengawal semula keputihan tu.sbb rase sgt tak selesa! 

aku der diskas dengan hubby, tak nak pressure diri tuk preggy balek..sbb aku percaya pada rezki. kan Allah yang tentukan..sblom aku peknen dlu, aku agak pressure. dengar jer org len mengandung, aku yang stat emo dlu.siap kol hubby nanges2. smpi mase aku dh merase, nikmat tuh ditarik balek. so, bkn kah itu rezki name nyer.so kiteorg pon stuju untuk tak mem'pressure' diri masing2 utk dpt kan zuriat.tp bkn lah kate tak berusaha. kami ttp berusaha.kan usaha tangga kejayaan..sape tak nak zuriat sendiri kan.. doa dan tawakal tak tinggal..

nak dijadikan cerita, hubby der janji mlm jumaat lepas, mlm ke 13 puasa dia nak bawak gi shoppin raye..tp disebabkan die kepenatan so janji tinggal janji lah..aku pon ape lagi tarik muke 14 inci.kecewa akak..dh mcm2 terbayang nak shoppin raye tau..mlm tuh bwk ke sahur aku tebal kan muke keras kan hati tak respon pd hubby.ape die buat aku tak layan.padan muke.haha....tp dosa kn..br nyesal konon..maap maap maap... hahaha

aku pon masih memboikot die smpai ke pagi.pas suboh cm bese lah aku msti tdo balek..dpt2 lak pagi sbtu..mmg best layan membuta..redeem balek 5 ari lepas..haha..tp bgn2 pagi tuh, aku ade rase sedikit kelainan melanda jiwa.ceh.ayat nak best...aku trase nak check UPT.tau kan menda alah nih..hehe.klu dikirakan kitaran normal aku 28 hari..mase tuh agak lewat dlm 4 hari..wlu dlm otak ni kate lek lu sbb aku br d&c kan, tp hati ni meronta2 nak check.ceh..hahaha

klu nk dikirakan org kate lah, urine pepagi ni bersih kan..so plg sesuai nak check..tp aku dh blasa mkn sahur ..masih bersih ker???haha..hentam jer lah...tak buang mase, UPT mmg dh stanby tgu mase nak gune jer, aku pon try lah..dada berdegup kencang ni..wlu pon tak mengharap, tp mmg penipu lah aku kate tak mengharapkan kan..hahaha.. pas titis kan aku letak jau2 upt tuh..tak nak tgk..nebes! haha. selang brape minit, aku tgk...Ya Allah......ade DUA LINE..ini serius!!!...istiqfar panjang aku.tak sangka! betol ker nih..aku mmg suspen gak lah...

aku bwk masok bilek..time tuh hubby pun masih terkulat2 br bangun tdo..tup2...aku pon bersuara tegur die, "abg tdo eh" dengan senyuman pagi seindah suria.hahaha..bile plak berbaik nih..haha..mmg klaka lah muke hubby..cm blur pon ade..smlm aku langsung tak respon kat die.tibe2 pepagi buta, tak yah pujuk dh senyum manis..hahahaha..ape lagi adik manis dengan hati yang girang dtg kat suami terchenta mnyerahkan satu objek putih yang mmg hubby sgt kenal dengan nyer.fuh..terus segar mate die.hahaha..tak ckp pe babe..die teros pelok aku..gumbira rase...alhamdulillah...

hubby ajak g klinik Tey Maternity at Muar, tmpt aku wat check up monthly untuk confirmation..lagi pon mmg kiteorg kene check up on wed 17th august..tp disebabkan upt sudah ade dua line, hati bertambah xcited nak g check..haha

setibanya aku kat klinik tuh, cm bese lah kene lah menunggu turn..mmg tak penah yang tak ramai..ramai memanjang..tp demi zuriat, kami sabar menunggu giliran..tu lh yang kiteorg lalui setiap kali check up.hehe...

smpi lah turn aku..dh slalu dtg smpi kakak missy tu pon dh kenal..hehe...ok.aku pon gtau lah doc cite nyer..aku d&c pon kat situ..so my record already there..senang tak yah cite panjang. doc nak scan....the result is..













































SAH.

AKU MENGANDUNG!










































Surprise yang sgt surprise!Alhamdulillah...doc dh confirm kan aku peknen.doc ckp usia kandungan ku lebih kurang 4 minggu 3 hari mase aku chek tuh.my baby sudah kelihatan..kecik lagi..tp dh nmpk 'dia' dh...alhamdulillah.we're so happy =)..aku diberi injection utk kuat kn rahim.mudah2an berhasil.amin...kakak missy tuh smpt pesan sblom aku turun katil, "jgn bersama dlu awl2 ni"..& hubby de ckp doctor pon ckp benda yang same dengan die..haha..so senang lah.tak yah explain..hubby sudah tau sendiri..haha..sebelom tinggalkan kaunter bayaran, missy yang kasik ubat tu pon ckp benda yang same..untuk kali yg ke3! so encik syaiful, pandai2 awak lah pasni yer..hahaha.new lesson.tq.hihi.happy punye pasal lupe nak tnye due aku bile.haha.in my count, insyaAllah will be April 2012.amin amin amin ya rabbal alamin.

hope baby akan kuat in my womb.amin.ibu&ayah love u so much dear..besar sungguh kuasaMu ya Allah.pengalaman lalu aku jadi kan pengajaran..ini lah yang dinamakan rezki.sesungguhnya Allah Maha Mengetahui Segalanya.wlu pon agak awl dr tempoh d&c lalu, aku dengan hati yang sgt terbuka dan sgt bersyukur menerima kehadiran orang baru ini buat kali kedua..semoga aku diberi kesihatan, kekuatan mental dan fizikal untuk menempuh perjalanan 9 bulan yang kan datang dan segalanya berjalan dengan lancar dan selamat. semoga kali ini berjaya,insyaAllah.amin..Alhamdulillah one more time! =)

"Ya Allah peliharalah anakku selama ia berada di dalam perutku, dan sihatkan dia, engkau yang menyembuhkan, tidak ada penyembukan selain penyembuhan Mu, Penyembuhan yang tidak meninggalkan penyakit. Ya Allah rupakanlah dan bentukkanlah dia yang ada diperut ku dengan rupa yang baik, dan tetapkan ke dalam hatinya iman kepada Engkau dan kepada Rasul-Mu.

Ya Allah, keluarkan dia dari perutku dengan mudah dan selamat. Ya Allah jadikan lah dia sihat dan sempurna berakal dan pandai, alim dan beramal. Ya Allah panjangkanlah umurnya sihatkanlah badannya, dan baikkanlah akhlaknya, fasihkanlah lisannya, baguskanlah suaranya untuk membaca Al-Quran dan Hadis dengan berkat Nabi Muhammad SAW, dengan segala puji bagi Allah Tuhan Semesta Alam."

amin amin amin ya rabbal alamin.

Thank You Allah =)



No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...