Thursday 23 June 2011

Morning Sickness



saat mengandung, adalah saat yang paling indah dalam hidup seorang wanita yang bakal bergelar ibu :)...
banyak sangat pengalaman baru setiap hari. aku sungguh rasa bertuah kerana diberi peluang untuk melalui nya..dan semestinya setiap ibu tak terlepas dari morning sickness..cume situasi dan alahannya berbeza.tapi demi kandungan yang dicintai dan dnanti2 kan, semuanya akan dilalui dengan sabar dan tabah :).. and of course aku turut merasa morning sickness.. here my pengalaman yang aku nak share..

my shortlist:

1. yang paling ketara adalah aku cepat penat. lepas tu rasa macam termengah-mengah..adoiii...pergerakan yang sepantas kilat seperti dlu dh tak leh nak wat dh..jap2 duduk..penat!

2. cepat lapar....yes of course!..tapi tak tau nk makan apa..tengok tu tak nak, tengok ni tak nak..sume favourite lauk aku , aku dh tak craving lg dh..ikan cencaru bakar dh tolak tepi..yang aku rase selera tgk sambal..hari2 mkn sambal.smbl ikn bilis lh yg plg best.hhehe..asal kan mkn..klu tak sian my precious lapar.mlm2 sblom tdo msti crk roti..klu tak tak leh tdo.haha...haaa..satu lg, dlm kete msti ade asam..klu tak pening..nak uweeekkkkk!!!huhu

3. ok..yang ketiga nye plak, aku cepat rase nak muntah..lebih2 lagi mase gosok gigi..skali jer penah muntah..pastu takde dh..tp..everytime gosok gigi msti rase ungood feeling...huhu...then agak kurang selesa dengan bau org menumis kat dapur...padahal tuh lah benda yang aku suke bau dlu...

4. yang keempat ni cm kesian sket lah kat suami...aku tak leh bau badan die..msti rase pening.bau bilik pon aku tak leh tahan.rase cm tak selesa.masuk bilik msti kene sembur febreze.baru ok sket..time tdo tu jau lah sket.tp tak lah smpi berasing plak.leh thn lg.sian lor...sorry dear ;(

5. cepat mengantukkkkksss!!..kejap2 menguap..tp aku takut nak tdo especially dekat opis time rehat tu.dh penah try dh sebab nnt lepas bangun, pale aku rase berat sgt.then, keje pon tak leh nk wat..kene amek mood lame sket br lah boleh stat balek..so menahan jer lah...

6. mengidam???aku cm rase aku mengidam nak mkn mknn kat kuantan tmpt lame aku blaja dlu..tp aku tak ikutkan sgt..jau tuh..sian plak suami nnt..

rase lain sgt..perbezaan tu mmg terase bile dibandingkan semula mase belom peknen .hehe...tp tu jer lah yang aku rase...yang len2 tuh bese2 jer la...korang nye cm ner plak???kongsi lah yer. daa..




No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...