Wednesday 19 November 2014

[holiday] Short Vacation at the Avillion Admiral Cove, Port Dickson

mood rajin nak menaip ni dah sampi. jeng jeng jeng...
 
aku sharekan cerita holiday kami pada 9 dan 10 November 2014 yang lalu sebelum jadi basi. haha. alhamdulillah. sempat jugak kami rancang untuk bercuti.hihi. seperti biasa destinasi bercuti kami kali ini adalah ke Port Dickson. bertiga. ngeee... 
 
Port Dickson lagi?? ya! Port Dickson lagi kawan-kawan. tak kan pernah jemu. perjalanan daripada Merlimau ke Port Dickson mengambil masa lebih kurang 2 jam setengah. walaupun kebanyakkan tempat di PD kami dah dikatakan boleh hafal, tapi masih banyak yang kami tak singgah pun. cuma tengok through the car window. hehe. sesuai dengan budget kami, kami pilih percutian di Avillion Admiral Cove ni dan ia adalah yang terbaik. worth it vacation for 2 days 1 night. kami pilih bilik yang ada potongan untuk gov servant. ada privilage tu, so gunakanlah. haha. untuk makluman korang, guest rooms terbahagi kepada 2 building which is call Wing. boleh pilih sama ada type View Wing or Vista Wing. kami pilih Vista Wing dan kami pilih bilik Executive Studio. quite exclusive room dan sesuai bertiga kata receptionist tu. tapi bila kami masuk ke dalam bilik, memang sangat-sangat luas. 2 adults and 2 kiddos pun selesa sangat-sangat. kami bayar all in one, total up RM 313.00 and of course included breakfast.  kami check in dalam pukul 3 petang. ok lah kan.
 
so meh kita cuci-cuci mata tengok pemandangan sekitar the Avillion.
 
papan tanda hotel dari jalan utama
 
 the main entrance. see the 'wing'?

the lobby and the stairs looks superb!
aku tak sempat snap. so, credit to google. hihi

the lobby.
sementara menunggu ibu register kat reception, bolehlah asyraaf golek-golek dulu. haha
 ni pun same, credit to google.

biar gambar bercerita. jom kita intai-intai deko bilik kami pulak.
fuh.. empoknya tilam ni bu. memang rasa nak landing je terus. haha. tapi yang paling mengujakan kat kipas tu. gayat jap. kami plan nak beli kipas jenis ni untuk rumah baru kami. in shaa Allah. amin.

anak beranak ni memang. dowang landing dulu. haha.
ni sebenarnnya baru perasan nak bukak lampu yang kiri dan kanan tu. lagi nampak berseri kan bilik ni. haha

ada daybed and coffee table next to the window. sea view.
*santai-santai time.

pemandangan daripada jendela kamar kami. nice kan.

lcd television and mini bar with sinc also provided.

 have a tea!
  

the pathway
 
berkenan encik syaiful dengan built in cabinet dalam bilik ni. smart katanya. hihi
 
 Avillion Guide.
 
any question? just call. hihi

 the bathroom with the sliding door and the mirror on it. so smart oke!
 
as usual, hair dryer also provided. 

the shower separate with the toilet. tapi kurang mesra dengan kids sebab tak ada pili.

locked the door Asyraaf!

 we're here. Vista Wing. Executive Studio. Level 6 rooms 2603.
 
respect our privacy. hihi

waiting bed. just nice :)


bersama hero ku tersayang. buat perangai dia hari tu. anak oo anak..
 
 
petang tu kami keluar jalan-jalan keliling hotel. nak tengok kapal-kapal mewah yang ada kat marina ni. memang menarik. terasa macam kat Langkawi pun ada. haha. jom layan gambar kat bawah ni.
 

memang satu bonus bercuti di sini. sesuai dengan nama cove, so banyaklah kapal layar yang berlabuh disini. memang mencuri pandangan. 

 marina bay
 
berangan nak ada kapal layar sendiri. travel dunia macam Datuk Azhar Mansor. hahaha.

peace.. hihi

 the twilight. beautiful scenery.

my lovely son main sorok-sorok plak. ibu jumpa Asyraaf. haha
 
kepada pengunjung atau parents yang nak bawak anak-anak main pasir dan mandi laut, jangan risau ada open beach berhampiran hotel ni. tapi kena jalan jauh sikit la. so far still ada beach untuk berpiknik. tak perlu keluar dengan berkenderaan ke pantai berhampiran. dan pada yang nak berendam dalam pool ala-ala honeymoon, ada pool yang besar dan menarik disediakan berhampiran dengan cafe makan. mandi manda sambil tengok kapal-kapal layar yang berlabuh kat sini. dan cuci mata tengok mat saleh bersidai kat tepi pool. hahaha. btw, pool kanak-kanak pun ada. cantik.
 
sarapan kami pada pagi tu disediakan di Traders Shop. pagi tu Asyraaf meragam. semua serba tak kena. aku dapatlah breakfast alas-alas perut. so tak boleh nak komen lebih pasal makanan. yang agak kurang menyenangkan keadaan pagi tu banyak sangat gagak yang bertenggek kat pokok yang berhampiran cafe. kami makan outside the cafe. so the crows memang sangat memerhatikan makanan kami. pantang kita tinggalkan meja yang ada makanan memang di kerumun la. tak suka keadaan tu. huh.
 
 dia pun sama nak buka pintu.
 
 feeding angry bird?? ala haiii anak..
 
 see!! tak selesa dengan keadaan macam ni.
 
no pool at all ok sebab saya buat perangai! haha
gambar pool takde yang cantik nak share dengan korang. sorry..

lepas breakfast kami duduk bersantai dan bergambar tepi pagar menikmati pemandangan telok. yang paling istimewa rasanya bila kami dapat tengok ikan-ikan hiasan yang super cantik. boleh pulak ikan-ikan tu berlegar bawah jambatan tu je. tak payah susah-susah nak snorkeling dah nampak kat surface laut.believe me. sang suami dan sang isteri pun sibuk nak mood-mood bercinta.haha

di hadapan hotel yang betul-betul menghadap laut.

 Asyraaf cari ikan. besar-besar ikan bandaraya dalam ni.

tah apa yang dak berdua ni borak. haha

 inilah ikan-ikan cantik macam yang aku cakap kat atas tadi.

 bercinta sat. jangan marah.. haha
 
 suka anak ibu main kat pagar ni.

kekasih halalku. i love you :)
 
tengahari tu kami check out tepat pukul 12 tengahari. sekejap je proses masa kat kaunter. so bye bye Avillion. next time kalau ada rezeki kami sampai sini lagi. ngee..


kami check out sudah!


Selepas cerita kami berholiday~~

nak sambung sikit ni. haha. minggu selepas bercuti di Avillion, kami ke PD lagi. kerja gilee kan. kami memang macam ni. kaki sangat suka berjalan. jadi abaikan. hahaha.
sebagai cadangan;
kalau bosan duduk hotel boleh cuci-cuci mata kat sekitar pantai peranginan negeri ni. kami sempat ke Pantai Port Dickson. bolehlah Asyraaf main-main pasir. haha
 
 sukenya!! haha

muka terperanjat. tengok apa tu sayang? haha



nak jugak. haha
 
 Pantai PD di hujung minggu.
 
teringin nak main pasir ye sayang. nanti bila-bila ibu dengan ayah free, kita pergi piknik k dear.

saja capture gambar ni. mengimbau kenangan di Avillion Water Chalet 2011 yang lalu. pengalaman yang sangat indah dan manis di sini. gedixx je kan. hahaha
 
sebelum balik kami singgah kat ayam panggang Cowboy Wanted. betul-betul sebelah Hotel Marina World. memang terbaik la. kebetulan waktu tu hujan. makan makanan panas memang heaven. haha. tak mahal pun.kalau satu hidangan lengkap tanpa air, korang boleh dapat dengan harga RM 6.00. live band pun ada. banyak hiasan yang berasaskan cowboy. mungkin ownernya peminat setia cowboy. menarik jugaklah bagi aku. boleh cuci-cuci mata. haha

 inilah kedainya. selamat datang!
 
 harga not bad.
 

 sedap gak. black paper dia memang ngancam. haha

ni tak jual k. haha

so puas dah menaip, setakat ni jer yang aku boleh share. panjang lebar dah karangan aku. haha. selebihnya korang boleh google dan pergi sendiri untuk feel the holiday dekat sini.

harap tak bosan nak baca. till then tunggu next holiday. tapi tah bila. haha.
daa~~
 
 

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...