Monday 1 December 2014

[holiday] Legendary Romantic Gateway at The Legend International Water Homes, Port Dickson


Salam.. hai. kita sambung cerita. bersemangat sebenarnya nak share cerita dengan semua. memandangkan sekarangkan musim cuti sekolah, tambah lagi musim orang kahwin-kahwin, aku ambil peluang ni untuk share. manalah tahu kalau ada yang berkenan dan plan nak bercuti kat sini kan. haha.

The Legend International Water Homes. korang familiar tak dengan nama ni? disebabkan baru sekarang aku nak share, hotel ni telah pun diambil alih oleh management lain dan dah dibrandingkan dengan nama lain. its also known as Grand Lexis now. tapi bukan itu yang aku nak ceritakan. aku just nak share gambar dan kenangan masa holiday kat sini. waktu ni kami masih lagi dalam mood-mood honeymoon sebab masih lagi berdua. percutian tahun 2010. dah lama kan. hehe

kami menginap semalaman sahaja. kami bayar around RM300++ selepas potongan untuk gov servant dan pilihan bilik adalah Water Chalets. included breakfast. bilik yang paling murah aku rasa tapi cukup sempurna untuk 2 orang. bermewah-mewahan la pulak. aduhai..tolong jangan meluat eh. sekadar mengisi kekosongan yang kami lalui. touchin la pulokkss.. haha. dan apa yang boleh aku kata hotel ni memang sangat-sangat superb. one of the best hotel yang pernah kami pergi. yang paling mengujakan semestinya private poolnya. kebiasaanya kalau ke mana-mana hotel, aku jarang nak mandi kat open pool tapi untuk hotel ni aku yang terlebih excited nak berkuak lentang. haha

jom enjoy our pictures :)

also known as Grand Lexis right now.


kelengkapan di ruang bilik mandi


apa disebalik pintu ini??
tempat bertenang la. pe lagii..haha

mengintai dari tirai kamar. haha

dah tak sabar nak terjunnnnn.....

pape hal pun kite pose dulu sampai lebam.. hahaha

mengintai pool orang lain. haha. tak senonoh.. hihi

intai dan terus mengintai. haha

bak puteri ingin bersiram. ceh.. haha

aku suka tengok tingkap ni. ada sentuhan kampung.

kalau ada bawak anak kecil kenalah sentiasa alert. pool ni boleh tahan dalamnya.

ehem-ehemmm..

ada tempered glass yang membolehkan kita untuk view air laut just beyond our rooms. so interested right. same with The Legend Water Chalets.

great moments together. 

ada macam uda dan dara tak? haha

just lovely.

holiday. just make it easy and enjoy your holiday.

peace no war *smile*

nak kopi sechawen??

our provided attire. kalau tau tak payah bawak baju banyak-banyak. haha

for 2.

ok. time to dive! jommmsss..


night view. 

good morning!

muka ada senyum mau pergi breakfast. haha

tak perlu mandi kat sini. kat dalam bilik kita pun dah ade pool. ayat kerek. haha

kegiatan anda sedang diperhatikan. you are better watch out!

breakfast kami.

sambil-sambil makan sempat pulak si suami snap interior di dalam restoran Duyung ni.

erkkkk! upsss.. haha

restaurant tempat kami breakfast tadi.

merpati 2 sejoli. haha

antara corner yang menarik dalam kawasan lobby.

kalau korang nak tahu, tema hotel ni adalah bunga raya. memang exclusive.

tak sesuai nak masuk k!

suasana hotel yang sempat aku snap.

ada juga jenis Water Chalets yang 2 tingkat.





time to say good bye. next time we come back again. haruslah.. haha

last picture; the type of the rooms with an unic names.

ok. seronok bercuti kat sini. pasti korang tak menyesal. hihi. ermm...aku rasa setakat ni je yang aku boleh share dengan korang semua sebab lepas ni banyak lagi entry pasal hotel ni dan hotel-hotel yang sewaktu dengannya yang aku akan post. so tunggu... daaa...

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...